It´s the most wonderful time of the year


En tidig morgonpromenad i snön med mina två små hjärtan för att lindra
huvudvärk samtidigt som man ser i de flesta fönstren ljusstakar eller stjärnor
samt tända ljus, då värmer det extra i kylan.

Jag älskar julen, min mamma & pappa har alltid gjort julen speciell, allt från
all hemlagad mat & det speciella stöket innan jul, allt julgodis & hemlighetsmakeri
med julklappar, till att fortfarande vid 24 års ålder få ett paket som har tillkommit
under natten i en strumpa & en julburk full med julgodis som min älskade mamma har
gjort i ordning efter vi syskon somnat, & pappa som alltid köper trisslotter & delar ut
vid julfrukosten.
Eller bara det att vi alltid klär granen kvällen före, oftast brukar vi syskon börja kivas
för att vi bråkar om vem som ska göra vad & jag tycker alltid att mina bröder gör fel
& allt ska göras på min sätt, som jag vill ha det, min lillebror & jag som lackar alla paket,
jag värmer lackstången & han trycker emblemet som det står "god jul" på.
Det är sådana saker som gör julen speciell för mig, traditioner som alltid följer med,
än hur gammal man blir så kommer jag alltid känna mig som 7 åriga Emilie som klättrade
på väggarna dagarna före 1a advent för att börja få julpynta & få känna doften av såptvättade
mattor, för när mamma tvättade mattorna med såpa, då visste vi syskon att då var det
julen som stod i dörren & väntade.
Och därför så njuter jag av snön som även faller här i södra sverige, för då kanske tiden
går lite snabbare tills jag är hemma i norrland & får göra julgodis med min familij, få ett
paket på morgonen i en julstrumpa & ha en dag som bara är full av traditioner & rutiner, år
efter år.

Kommentarer
Postat av: pubes

aww! va mysigt det där lät! :) lust att träffas nått under jul? hur länge blir du hemma?

2010-12-05 @ 19:47:57
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: jamen precis :) eller jag ska dit å jobba under jul iaf! du kanske har lust att haka på, på juldagen i vilhelmina?

2010-12-05 @ 22:16:49
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0