dag 03 - mina föräldrar

Jag har haft lyckan i livet att ha en helt underbar uppväxt som gör att jag idag anser att mina föräldrar
är mina vänner, jag pratar med min mamma säkert flera gånger om dagen & min pappa minst en gång, ibland
har jag inte något att säga, men att bara höra rösten från min mamma värmer så mycket.
Obligatoriskt att alltid ringa & säga god natt även till dem varje kväll.

När vi var små så ordnade alltid mamma & pappa roliga husvagnssemstrar runt om i sverige med våra släktingar, de veckorna vi var borta & bodde på camping, oj vad jag önskade jag kunde bli liten igen & känna spänningen att åka ut igen, på ens sommarlov som kändes som världens längsta.
Varje fredag var det fredagsmys, då vi fick äta framför tvn, mamma gjorde alltid hemlagad pizza & sallad till som jag brukade hjälpa till med, chips & dip stod alltid på schemat för det ultimata lyxandet, när det var fredag i skolan så var det de enda man kunde tänka på, chips & dip, somna i soffan & veta att man fick sova hur länge man ville på morgonen.
Än idag så är det fortfarande det ultimata fredagsmyset när man kommer hem & hälsar på, jag älskar fortfarande det lika mycket som jag gjorde när jag bodde hemma, mammas pizza & chips/dip, mums som Maria Montazami skulle säga!

Om jag ens blir hälften så bra förälder en dag så kommer mina barn skatta sig lyckliga, en sak som är säker är att dem kommer ha världens underbaraste morfäldrar att åka hem till & få uppleva den finaste kärleken ifrån, där varje fredag är mys framför tvn & det alltid luktar nybakta kakor från köket.


Kommentarer
Postat av: matilda

kärlek!

2010-12-14 @ 10:27:11
URL: http://cepeunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0