dag 02 - min första kärlek

Jag är en som aldrig riktigt varit kär när jag var mindre, de förhållanden jag hade var mest för att falla in i ett mönster för att platsa, där jag trodde att jag var "kär" men aldrig upplevde den där riktiga pirriga, fjärilskittlande känslan.

Sen när jag var 17 år så träffade jag en kille, vi hade pratat med varandra på internet & hade en vänskap, ibland pratade vi bort någon timme i telefonen, precis så där som man gjorde när man var 17 & hängde på helgon.net.
Då min SYO på gymnasiet valde ut att jag skulle söka till folkhögskolor på mitt tredje år så var Eskilstuna ett val hos henne & tyckte jag skulle åka dit för att titta på konstutbildningen dem erbjöd där.
Sagt & gjort, jag bokade en biljett ner till Eskilstuna för att titta på skolan, jag kände ingen som bodde i Eskilstuna utan frågade killen jag pratat med om jag kunde få sova över hos honom & hans föräldrar.

Jag minns fortfarande känslan när jag klev av tåget i en stad jag aldrig varit i & ingen mötte mig, fånig som jag var så började jag nästan grina, ensam 70 mil från föräldrar skapar lätt rädsla.
Efter en vänlig äldre dam följt & visat mig vägen mot staden så kom han där, den där killen med två av sina kompisar springandes i trappen för att möta mig, jag kan minnas den där fjärilen som började fladdra i magen när vi kramade varandra & sa "hej"
Hela den kvällen satt vi & pratade till 05 på morgonen, om allt från himmel & jord.
När jag skulle gå & lägga mig hade han bäddat ner två stycken gosidjur åt mig för jag hade nämnt en gång att jag hade svårt att sova utan att ha något bredvid mig, eftersom jag alltid sov med min hund Timon vid min sida.

Om jag ändå visste då, när jag låg där & var rädd för att sova för att jag kanske skulle snarka för högt & väcka alla för jag var genomförkyld & täppt i näsan att han som gjorde att jag fick fjärilar i magen som fladdrade snabbt skulle vara den som jag betraktar som min första kärlek & faktiskt enda kärlek, för jag kan lova, att fortfarande efter snart 7 år tillsammans så fladdrar fjärilar i magen fortfarande så fort jag ser honom & att få dela mitt liv med honom, det är som att vinna högsta vinsten på lotto, flera gånger om varje dag.




Kommentarer
Postat av: pubes

å man ba aaaaaaaaaaaaaaaaaaw, smälter! :D

2010-12-12 @ 21:15:11
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: matilda

tårarna rullar nerför mina kinder.

älskade vän.<3

2010-12-13 @ 15:13:52
URL: http://cepeunge.blogg.se/
Postat av: Roxanne

Oh. Så fina. Ni är så fina <3

2010-12-13 @ 19:17:34
URL: http://kissamiss.blogg.se/
Postat av: EMMA

Man blev ju helt pirrig av att läsa. :) True love. :D

2011-04-01 @ 14:00:56
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0